Dwars door België

21 augustus 2019 - Neufchâtel-en-Bray, Frankrijk

Vanmorgen vroeg op, maar toch nog later vertrokken dan de bedoeling was. Fietsendrager op de trekhaak, fietsen erop, het is allemaal nieuw (in dit geval letterlijk en figuurlijk). Met de caravan namen we geen fietsen mee, maar nu kan je bijna niet zonder. Bijkomend voordeel is de lichaamsbeweging die je op deze manier opgedrongen wordt. Na een voorspoedige reis tot de Belgische grens begon een kilometer of twintig voor Antwerpen de snelheid van de auto's drastisch te verminderen en af en toe zelfs tot nul terug te lopen. Op de ring van Antwerpen was het niet veel beter. Uiteindelijk duurde dit ongemak bijna tot aan de Franse grens. Op de stukken waar het verkeer wel door kon rijden waren het de vrachtwagens die met inhaalmanouvres de snelheid er uit probeerden te halen. Zij slaagden daarin uitstekend. Na de Franse grens waren de problemen voorbij en konden we onze gemiddelde snelheid weer enigszins verhogen. In Neufchatel-en-Bray was de camperplaats vol en moesten we een plek zoeken op camping Sainte-Claire. Een mooie camping met een redelijk restaurant, waar we 's avonds een hapje gegeten hebben. Morgen naar Erquy, weer zo'n 430 kilometer.