Concarneau, Vannes

6 september 2019 - Sarzeau, Frankrijk

Het lijkt me de angst van iedere automobilist. Je komt en tunnel uit, de rijdt naar boven en je motor slaat af. Niets aan de hand, opnieuw starten. Maar hij slaat niet aan. Achter je beginnen de eerste auto's al gebruik te maken van hun claxon. Dat is wat er vanmiddag in Vannes gebeurde met de auto voor ons. Een zeer nerveuze jonge Fransman stapte uit en wij naar hem toe. Volledig in paniek, hij dan. Inmiddels kwamen de eerste auto's al langs via de middenberm. Er werd gekeken, hoofden geschud, gelachen, maar vooral doorgereden. Niemand die de moeite nam even te stoppen en misschien een helpende hand toe te steken. En de jongeman maar telefoneren, maar geen hulp.

Na drie kwartier kwam er een politiewagen, die ons naar achteren liet rijden en de auto achteruit op de middenberm parkeerde.

We konden verder. Wel met een geblesseerd achterlicht, want een Franse "dame" reed tijdens het inhalen via de middenberm tegen ons achterlicht. Stapte even uit, raapte wat onderdelen van haar auto op en reed weg.

Vannes

Voor dit oponthoud waren we 's ochtends in Concarneau geweest, markt, prachtig weer, lunch met mosselen.

ConcarneauConcarneauConcarneau

We wilden in Vannes overnachten en morgen die stad bezoeken.  Helaas de camping was "complet", iets wat we nog nooit meegemaakt hebben. Vandaar dat we verder gingen, die tunnel in, enz.

Uiteindelijk zijn we op camping  La Ferme de Lann Hoedic in Sarzeau. Morgen verlaten we Bretagne.

1. Edith:
    6 september 2019
    Dat gebeurt dus ook in Frankrijk, doorrijden en niet helpen! Werd er ook toevallig niet gefilmd?! Die mosselen blijven lekker hè😉
    Morgen ook de terugreis naar huis🤔😚😚
  2. Henk van der Steen:
    6 september 2019
    Filmen hebben we niet gezien. Ze blijft iedere keer weer mosselen bestellen, dus zullen ze wel lekker zijn. Nee, nog niet naar huis.
  3. Peter:
    6 september 2019
    Amai, jullie maken zo nog dat mee. De mosselen hebben gesmaakt?? Hoe is de terugreis gepland? Via centre de France, Champagne Reims omhoog??
  4. Henk van der Steen:
    7 september 2019
    Terugreis niet echt gepland, nu in Noirmoutier. Maandag verder, naar Nantes denk ik, daarna naar Noorden.
  5. Peet:
    7 september 2019
    😱😱😱😱 jeetje lekker behulpzaam naar elkaar toe. En ach ja als je iets kapot maakt moet je vooral door rijden😠
  6. Henk van der Steen:
    7 september 2019
    Ja niets aan te doen. Ik heb wel kenteken, maar wat moet je ermee.